Kortų žaidimo „Asilas“ taisyklės
„Asilas“ – tai linksmas ir aktyvus kortų žaidimas, puikiai tinkantis draugų ar šeimos susibūrimams. Žaidimo tikslas – surinkti keturias vienodos vertės kortas ir kuo greičiau pasiimti objektą iš stalo, išvengiant „Asilo“ statuso.
Žaidimo tikslas
Surinkti keturias vienodos vertės kortas (pvz., keturis devynetus) ir išvengti pralaimėjimo, kuris atsiranda nepasiėmus objekto iš stalo.
Žaidėjų skaičius
- 3–10 žaidėjų.
Kortų kaladė
- Naudojama standartinė 52 kortų kaladė arba tiek kortų, kad kiekvienas žaidėjas galėtų sudaryti vieną keturių vienodos vertės kortų rinkinį.
Pasiruošimas žaidimui
- Kortų atrinkimas:
- Kortos parenkamos pagal žaidėjų skaičių. Pavyzdžiui, jei žaidžia 5 žaidėjai, atrenkama 20 kortų (5 skirtingos vertės, po 4 vienodas kortas kiekvienos vertės).
- Kortų dalijimas:
- Kiekvienam žaidėjui išdalinama po 4 kortas.
- Objektų paruošimas:
- Ant stalo padedama vienu mažiau objektų, nei yra žaidėjų (pvz., šaukštai, monetos, ar kiti smulkūs daiktai).
Žaidimo eiga
- Kortų mainai:
- Žaidėjai renkasi vieną kortą iš savo rankos ir vienu metu perduoda ją kaimynui į kairę.
- Tuo pačiu metu kiekvienas žaidėjas gauna kortą iš kaimyno dešinėje.
- Kortų mainai tęsiasi tol, kol vienas žaidėjas surenka keturias vienodas kortas.
- Veiksmai surinkus keturias vienodas kortas:
- Žaidėjas, surinkęs keturias vienodas kortas, tyliai pasiima vieną objektą nuo stalo.
- Kai kiti žaidėjai pastebi, kad objektas buvo paimtas, jie taip pat privalo kuo greičiau pasiimti likusius objektus.
- Žaidėjas, kuris nepasiima objekto, praranda raundą ir gauna „Asilo“ raidę („A“, „S“, „I“, „L“, „A“ – po vieną už kiekvieną pralaimėjimą).
- Raundo pabaiga:
- Raundas baigiasi, kai visi objektai nuo stalo yra paimti, o vienas žaidėjas lieka be objekto.
Žaidimo pabaiga
- „Asilo“ statusas:
- Žaidėjas, kuris pirmas surenka visą žodį „ASILAS“ (pralaimi 5 raundus), pralaimi žaidimą ir tampa „Asilu“.
- Norint pabrėžti pralaimėjimą, šis žaidėjas gali būti skatinamas atlikti kokią nors juokingą užduotį (pvz., suvaidinti asilą).
- Laimėtojas:
- Žaidimas baigiasi, kai lieka vienas žaidėjas, nesurinkęs viso žodžio „ASILAS“. Šis žaidėjas skelbiamas laimėtoju.
Papildomos taisyklės
- Netikras objektų griebimas:
- Jei žaidėjas neteisingai pasiima objektą, manydamas, kad kažkas jau surinko keturias vienodas kortas, jis privalo praleisti kitą raundą.
- Kortų mainų greitis:
- Kortas reikia perduoti greitai, kad žaidimas būtų dinamiškas. Delsimas ar lėtumas gali būti nubaustas praleidimu.
- Klaidinimas:
- Žaidėjai gali bandyti apsimesti, kad ketina pasiimti objektą, norėdami suklaidinti kitus.
Žaidimo variantai
- Komandinė versija:
- Žaidėjai gali būti suskirstyti į komandas, kuriose visi komandos nariai turi surinkti savo kortų rinkinius.
- Papildomi objektai:
- Galima naudoti daugiau objektų, bet jie turi būti skirtingos vertės (pvz., didesnis objektas duoda pranašumą kitame raunde).
- Laiko limitas:
- Kortų mainai vyksta tik tam tikrą laiką (pvz., 1 minutę), po to privaloma išdalinti objektus pagal turimas kortas.
Patarimai ir strategijos
Išlaikykite ramybę: Nebūkite per daug pastebimi, kai surenkate keturias kortas – tai gali klaidinti kitus žaidėjus.
Saugokitės oponentų: Atidžiai stebėkite kitus žaidėjus ir stenkitės pastebėti jų veiksmus, kad nebūtumėte paskutinis.
Planuokite savo ėjimus: Strategiškai pasirinkite, kurias kortas perduoti, kad greičiau surinktumėte keturias vienodas.