Kortų žaidimo „Sėsk ant kelių“ taisyklės
„Kortos – sėdimas ant kelių“ yra linksmas ir judrus kortų žaidimas, kuriame svarbiausia yra reakcija, greitis ir dėmesingumas. Žaidimas ypač populiarus vaikų ir draugų kompanijoje, nes jis reikalauja aktyvumo ir sukuria daug juoko.
Žaidimo tikslas
Surinkti kuo daugiau kortų iš kitų žaidėjų arba atsikratyti visų savo kortų ir išvengti sėdėjimo ant kito žaidėjo kelių.
Žaidėjų skaičius
- 3–10 žaidėjų.
Kortų kaladė
- Naudojama standartinė 52 kortų kaladė.
Pasiruošimas žaidimui
- Kortų dalijimas:
- Visos kortos tolygiai išdalijamos žaidėjams.
- Kai kurie žaidėjai gali gauti viena korta daugiau, jei kortų nesidalija tolygiai.
- Žaidėjų susėdimas:
- Žaidėjai sėdi ratu ant kėdžių arba grindų taip, kad visi galėtų pasiekti žaidimo centrą.
Žaidimo eiga
1. Pradinis kortų dėjimas
- Kiekvienas žaidėjas turi savo kortų krūvą, laikomą veidu žemyn.
- Pirmasis žaidėjas (dažniausiai atsitiktiniu būdu pasirinktas) atverčia viršutinę kortą iš savo krūvos ir padeda ją į žaidimo centrą.
- Kortos dedamos paeiliui pagal laikrodžio rodyklę.
2. Veiksmai pagal kortas
Kiekviena korta turi tam tikrą reikšmę arba veiksmo taisyklę:
- Skaičiai (2–10):
- Kortos neturi jokio specialaus veiksmo – žaidimas tęsiasi įprastai.
- Valetas (J):
- Kitas žaidėjas privalo praleisti savo ėjimą.
- Dama (Q):
- Kiekvienas žaidėjas turi kuo greičiau suduoti per centrą (kortų krūvą). Paskutinis tai padaręs privalo paimti visas kortas iš centro į savo krūvą.
- Karalius (K):
- Žaidėjas, padėjęs karalių, pasirenka kitą žaidėją, kuris privalo sėsti jam ant kelių iki kito karaliaus padėjimo.
- Tūzas (A):
- Padėjęs tūzą žaidėjas gali priversti bet kurį žaidėją paimti 3 kortas iš centro.
3. Kortų trūkumas
- Jei žaidėjas nebeturi kortų savo krūvoje, jis lieka žaidime, tačiau praleidžia ėjimą, kol kas nors priverčia jį vėl paimti kortų.
Žaidimo pabaiga
- Laimėtojas:
- Žaidimas tęsiasi tol, kol vienas žaidėjas atsikrato visų savo kortų.
- Laimi tas, kuris pirmas lieka be kortų ir išvengia „kelių bausmės“.
- Pralaimėtojas:
- Žaidėjas, turintis daugiausiai kortų pasibaigus žaidimui, arba paskutinis, kuris liko su kortomis, laikomas pralaimėjusiu.
Papildomos taisyklės
- Netikras veiksmas:
- Jei žaidėjas neteisingai atlieka veiksmo veiksmą (pvz., suduoda, kai nereikia, arba padaro klaidą), jis turi paimti 2 kortas iš centro.
- Juoko bauda:
- Jei žaidėjas per daug juokiasi arba blaško kitus, jis taip pat gali gauti papildomas kortas (priklauso nuo susitarimo).
Žaidimo variantai
- Paskutiniojo iššūkis:
- Kai lieka tik du žaidėjai, jie turi atlikti greitojo reagavimo iššūkį – pirmasis suklydęs gauna visas kortas.
- Judėjimo žaidimas:
- Jei žaidėjas privalo sėsti kitam ant kelių, jis gali bandyti įkalbėti kitus žaidėjus susikeisti vietomis.
Patarimai ir strategijos
Pasirinkite strategiją: Naudokite karalius ir tūzus strategiškai, kad priverstumėte kitus žaidėjus prarasti kortas.
Stebėkite kortų reikšmes: Įsiminkite, kokios kortos reikalauja veiksmo, kad galėtumėte greitai reaguoti.
Išlaikykite ramybę: Nesileiskite išblaškomi kitų juoko ar sąmyšio.