Kortų žaidimo „Karusėlė“ taisyklės
„Karusėlė“ – tai linksmas ir greitas kortų žaidimas, kuris gali būti žaidžiamas su draugais ar šeima. Pagrindinis tikslas – surinkti kuo daugiau taškų ir išvengti baudų. Žaidimas reikalauja šiek tiek strategijos, tačiau yra lengvai išmokstamas ir smagus.
Žaidimo tikslas
Surinkti kuo daugiau taškų, laikantis kortų dėjimo taisyklių ir siekiant atsikratyti savo kortų per raundą.
Žaidėjų skaičius
- 3–6 žaidėjai.
Kortų kaladė
- Naudojama standartinė 52 kortų kaladė.
- Jei žaidėjų yra daugiau, galima pridėti antrą kortų kaladę.
Pasiruošimas žaidimui
- Kortų dalijimas:
- Kiekvienam žaidėjui išdalijama po 5 kortas.
- Likusios kortos sudedamos į užverstą krūvą – tai „traukiamų kortų kaladė“.
- Kaladės viršutinė korta atverčiama ir padedama šalia – tai pradinė „mesti kortų kaladė“.
- Pradinis ėjimas:
- Žaidimą pradeda žaidėjas, sėdintis į kairę nuo dalintojo.
Žaidimo eiga
- Kortų dėjimas:
- Žaidėjas turi padėti kortą, kuri atitinka spalvą arba vertę viršutinės kortos ant „mesti kortų kaladės“.
- Pvz., jei viršutinė korta yra 9 širdys, galima dėti bet kokią kitą širdžių kortą arba bet kokį 9.
- Specialios kortos:
- Kai kurios kortos turi specialias reikšmes:
- Tūzas (A): Kitas žaidėjas praleidžia ėjimą.
- Karalius (K): Pakeičia kortų kryptį (pvz., iš kairės į dešinę arba atvirkščiai).
- Dama (Q): Leidžia žaidėjui pasirinkti naują spalvą.
- Valetas (J): Verčia kitą žaidėją traukti 2 kortas.
- 8: Leidžia žaidėjui atlikti dar vieną ėjimą.
- Kai kurios kortos turi specialias reikšmes:
- Kortų traukimas:
- Jei žaidėjas neturi tinkamos kortos, jis privalo paimti vieną kortą iš „traukiamų kortų kaladės“:
- Jei paimta korta atitinka spalvą arba vertę, ją galima iškart padėti.
- Jei ne, žaidėjas praleidžia savo ėjimą.
- Jei žaidėjas neturi tinkamos kortos, jis privalo paimti vieną kortą iš „traukiamų kortų kaladės“:
- Karusėlės situacija:
- Jei per savo ėjimą žaidėjas gali padėti kelias kortas iš eilės (tą pačią vertę), jis tai gali padaryti, tačiau privalo garsiai pasakyti „Karusėlė!“.
- Po to, kai žaidėjas suformuoja „Karusėlę“, ėjimas pereina kitam žaidėjui pagal dabartinę kryptį.
Žaidimo pabaiga raunde
- Raundas baigiasi, kai:
- Vienas iš žaidėjų atsikrato visų savo kortų.
- „Traukiamos kortos“ baigiasi, o niekas nebegali atlikti jokio ėjimo.
Taškų skaičiavimas
- Žaidėjas, atsikratęs visų kortų, surenka taškus pagal varžovų rankose likusias kortas:
- Skaitmeninės kortos (2–10): jų nominali vertė.
- Valetas (J): 20 taškų.
- Dama (Q): 30 taškų.
- Karalius (K): 40 taškų.
- Tūzas (A): 50 taškų.
- Jei niekas neatsikrato kortų ir raundas baigiasi, taškų neskaičiuojama.
Žaidimo pabaiga
- Žaidimas tęsiamas per kelis raundus.
- Laimi žaidėjas, pirmasis surinkęs nustatytą taškų skaičių (paprastai 500 arba 1000).
Papildomos taisyklės
- Greito atsikratymo taisyklė:
- Jei žaidėjas turi kelias tos pačios vertės kortas, jis gali padėti jas vienu metu (pvz., dvi 8 arba trys 5).
- Bauda už praleistą „Karusėlę“:
- Jei žaidėjas pamiršta pasakyti „Karusėlė!“ sudėdamas kelias kortas, jis privalo paimti 2 kortas iš „traukiamų kortų kaladės“.
Patarimai ir strategijos
Naudokite specialias kortas strategiškai: Nepulkite visų tūzų ar valetų iškart – jie gali būti naudingi vėliau.
Planuokite ėjimus: Laikykite kortas, kurios gali būti naudingos specialiems veiksmams (pvz., tūzus arba damas).
Stebėkite varžovus: Bandykite įsiminti, kokios spalvos ar vertės kortų jiems gali trūkti.
Click to rate this post!
[Total: 15 Average: 4.9]